Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2025

Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη γέφυρα Δενδροποτάμου και η ασφάλεια των διερχόμενων


Την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου, στη 1.30μ.μ., ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «ΑΝΥΠΑΚΟΗ» δέχτηκε τηλεφωνική κλήση από υπάλληλο του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ο οποίος κατ’ εντολή Δημάρχου τού ανακοίνωσε την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 2μ.μ., της ίδιας μέρας με θέμα νέες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη γέφυρα Δενδροποτάμου. Η εισήγηση μάλιστα και τα πολυσέλιδα σχετικά έγγραφα στάλθηκαν στα e-mail μας στις 2.45μ.μ.!!!

Ως «ΑΝΥΠΑΚΟΗ» ξεκαθαρίσαμε από την πρώτη στιγμή ότι δεν συναινούμε στην υποβάθμιση της συζήτησης για το τόσο σημαντικό αυτό θέμα και την με εκβιαστικό τρόπο λήψη απόφασης, χωρίς να έχουμε καμιά ενημέρωση για την κατάσταση. Το θέμα θα μπορούσε να συζητηθεί λίγες μέρες αργότερα σε συνεδρίαση του Δημοτ. Συμβουλίου στην οποία η τεχνική υπηρεσία του Δήμου και αρμόδιοι μηχανικοί θα παρουσίαζαν όλα τα δεδομένα σχετικά με το αν μπορεί ή όχι να χρησιμοποιηθεί και πάλι τμήμα της γέφυρας Δενδροποτάμου για το επόμενο τετράμηνο που θα συνεχίζονται τα έργα αποκατάστασής της (μετά την πτώση τμήματός της στις 30/11/2025, που οδήγησε στην απόφαση να κλείσει για λόγους ασφαλείας). Έτσι θα μπορούσε κάθε δημοτικός/ή σύμβουλος να πάρει υπεύθυνα θέση με κυρίαρχο κριτήριο την ασφάλεια των διερχομένων. Γι αυτό άλλωστε είχαμε θέσει το ζήτημα της γέφυρας και στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο στις 16/12, ζητώντας ενημέρωση για την κατάσταση και καταθέτοντας και κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις για το κυκλοφοριακό, με τον κ. Δήμαρχο με έναν ακραία απαξιωτικό τρόπο να αρνείται κάθε συζήτηση και κάθε πρόταση καθώς …όλα έχουν λυθεί κατόπιν ενεργειών του!

Παρά το υπαρκτό και πραγματικά τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα όμως που δημιουργήθηκε με το κλείσιμο της γέφυρας, η πρόταση της επαναχρησιμοποίησης τμήματός της και μάλιστα με ισχυρότερο φορτίο, δεν είναι κάτι που μπορεί να αποφασιστεί υπό πίεση, μέσα σε λίγα λεπτά και κυρίως χωρίς την παρουσίαση στοιχείων για την απόλυτη ασφάλεια των διερχομένων από την γέφυρα, πράγμα για το οποίο ούτε ο πολιτικός μηχανικός της κατασκευάστριας εταιρείας-συντάκτης της τεχνικής έκθεσης του έργου δεν δεσμεύεται. Συγκεκριμένα στη σελ. 8 της τεχνικής έκθεσης αναφέρεται: «Για την εφαρμογή των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι η χρήση του ρεύματος ανόδου έστω και για αυτό το μικρό μήκος είναι ασφαλής από άποψη στατικότητας».

Σε κανένα σημείο όμως της τεχνικής έκθεσης ούτε της εισήγησης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου μας, ούτε κανενός άλλου αρμόδιου τεχνικού οργάνου/φορέα δεν παρέχονται οι συγκεκριμένες διασφαλίσεις. Πώς λοιπόν το Δημοτικό Συμβούλιο, οι παρατάξεις του και κάθε σύμβουλος ξεχωριστά μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη μιας τέτοιας απόφασης;

Γενικότερα δε μέχρι πότε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου μας θα αρνείται στοιχειώδη μέτρα και ενέργειες για την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής και των διερχόμενων από τη γέφυρα; Μέχρι πότε θα αρνείται τη διερεύνηση του ατυχήματος (τις πρωινές ώρες στις 30 του Νοέμβρη και πριν αρχίσουν τα έντονα καιρικά φαινόμενα) και τη διασφάλιση ότι δεν θα ξανασυμβεί (πιθανόν και με θύματα) σε πραγματικά ακραία καιρικά φαινόμενα; Για άλλη μια φορά θέτουμε τα ερωτήματα που καταθέσαμε στη συνεδρίαση του Δημοτ. Συμβουλίου στις 2/12.2025:

α) ποιες είναι οι ευθύνες της κατασκευάστριας εταιρείας και τα τεχνικά λάθη;

β) θα γίνει συνολικός έλεγχος της γέφυρας σε όλο το μήκος της και διόρθωση των όποιων προβλημάτων της πριν την παράδοση;

γ) πώς εξασφαλίζεται ο τακτικός από εδώ και πέρα έλεγχος της γέφυρας;


Ο κ. Δήμαρχος και η δημοτ. αρχή του Δήμου δεν μπορούν να συνεχίζουν να υπεκφεύγουν, να επικαλούνται τα οικονομικά κόστη και να αποδίδουν τα πάντα στον κακό (μας τον) καιρό. Γιατί το «ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα», εύκολα γίνεται «δυστυχώς»…

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025

2025: Ας κάνουμε όλοι μαζί αυτή τη χρονιά καλύτερη!


Αν είναι να χαθεί κάποτε ο κόσμος,
θα χαθεί από τους φρόνιμούς του.
Αυτοί με τη φρονιμάδα τους,
βοήθησαν τους ισχυρούς να γίνουν ισχυρότεροι...
Μενέλαος Λουντέμης

Η δημοτική κίνηση
"ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις γειτονιές των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης"
εύχεται
το 2025 να είναι μια ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
για τους/τις συνδημότες μας κι όλους τους ανθρώπους.


Με αγώνες, επαναστατική σκέψη και πράξη

κι ανυπακοή σ' ότι μας κλέβει τη ζωή,

ας κάνουμε όλοι μαζί αυτή τη χρονιά καλύτερη!


Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024

Πόσο δύσκολο είναι να γίνουν ράμπες στις διαβάσεις της διασταύρωσης 28ης Οκτωβρίου και Μ. Αλεξάνδρου;


Μετά από ερωτήματα που μας έθεσαν αρκετοί κάτοικοι του Δήμου μας, τέθηκε από δημοτική σύμβουλο της «ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ» στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτ. Συμβουλίου Αμπελοκήπων-Μενεμένης (16/12), το ζήτημα της δυσκολίας να περάσει με ασφάλεια κάποιος/α με καροτσάκι μωρού ή αναπηρικό τις διαβάσεις της οδού 28ης Οκτωβρίου στη διασταύρωσή της με την Μ. Αλεξάνδρου (από Αμπελόκηπους προς Σταυρούπολη και αντίστροφα), λόγω της έλλειψης ράμπας στις 2 υπάρχουσες εκεί νησίδες του δρόμου.

Αντί άλλης απάντησης ή πολύ περισσότερο δέσμευσης ότι θα λυθεί το πρόβλημα με την κατασκευή ραμπών (όπως ζητούν οι κάτοικοι και εργαζόμενοι της περιοχής και εμείς με την τοποθέτησή μας στο Δημοτ. Συμβούλιο), “άστραψε και βρόντηξε” ο κ. Δήμαρχος Λαζ. Κυρίζογλου, αποκαλώντας για άλλη μια φορά την «ΑΝΥΠΑΚΟΗ» και τους εκπροσώπους της (και, κατ’ επέκταση, τους συνδημότες μας που έθεσαν το ζήτημα) «ψεύτες», καθώς «δεν υπάρχει κανένα τέτοιο πρόβλημα»… Όπως και όλα τα άλλα προβλήματα άλλωστε λύθηκαν με τα έργα του, τη σημασία των οποίων εμείς δεν θέλουμε να αναγνωρίσουμε. Έτσι, κατά τον κ. Δήμαρχο, στη συγκεκριμένη διασταύρωση υπάρχουν ράμπες στις νησίδες, οι οποίες κατασκευάστηκαν με το πρόσφατο “έργο” της «ανάπλασης/πρασινισμού της νησίδας της οδού 28ης Οκτωβρίου». Το ότι το συγκεκριμένο έργο δεν φτάνει μέχρι τη Μ. Αλεξάνδρου αλλά σταματά 60-70 μέτρα πριν, στο σημείο που συναντώνται η 28ης Οκτωβρίου με την Ακριτών, είναι απλά μια μικρή λεπτομέρεια για τον κ. Δήμαρχο (και τη δημοτική αρχή συνολικά, αφού κανένας/μία από τους/τις συμβούλους της πλειοψηφίας δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να του θυμίσει, αλλά ούτε και σε μας το επέτρεψαν). Αντίθετα ο κ. Δήμαρχος “έκλεισε την υπόθεση”, αυτή τη «νέα προσπάθεια αμφισβήτησης του έργου του», με την παρότρυνση… να μην βαριούνται οι κάτοικοι να προχωρήσουν 20-30 μέτρα, μέχρι τις ράμπες των διαβάσεων!...

Αν και νομίζουμε ότι είναι περιττό, καταθέτουμε και πρόσφατο φωτογραφικό υλικό που δείχνει ότι όχι μόνο δεν υπάρχει ράμπα στις 2 διαβάσεις της διασταύρωσης 28ης Οκτωβρίου και Μ. Αλεξάνδρου αλλά ούτε και από εκείνες στα φανάρια πεζών στη γωνία 28ης Οκτωβρίου και Ακριτών μπορεί να περάσει κανείς/μία με καροτσάκι καθώς ναι μεν κατασκευάστηκε ράμπα στη νέα νησίδα της 28ης Οκτωβρίου αλλά όχι και στην παλιά της Ακριτών.


Με δεδομένο ότι ούτε κάποιο μεγάλο κόστος υπάρχει ούτε πρόκειται για κάποιο δύσκολο έργο, η «ΑΝΥΠΑΚΟΗ» ζητά να κατασκευασθούν άμεσα ράμπες και στις 3 προαναφερόμενες διαβάσεις από τις νησίδες, καθώς είναι απόλυτα αναγκαίες για την ασφαλή διέλευση της 28ης Οκτωβρίου με καροτσάκι μωρού ή αναπηρικό.


Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2024

"Όλα έπρεπε να ’ρθουν καθώς ήρθαν!", για το μετρό της Θεσσαλονίκης…




του Βασίλη Μάλτα

μέλους της "ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ"



👉 Και υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού κατά 33% περίπου, με συνέπεια εκτόξευση του κόστους στα 3,6 δις ευρώ,

👉 Και καθυστερήσεις και διακοπές εργασιών με συνέπεια την καταβολή υπέρογκων αποζημιώσεων, πολλών εκατομμυρίων ευρώ, στους ημέτερους εργολάβους- και ο λογαριασμός, βέβαια, παραμένει ανοιχτός, 

👉    Και μεθοδικότητα στη διαρκή παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης του έργου με συνέπεια να κοντεύουμε την 20ετία καθυστέρησης (μόνο τα 5 τελευταία χρόνια, ακούσαμε τον πρωθυπουργό το 2019 να δεσμεύεται για έναρξη λειτουργίας τον Απρίλιο του 2023, το ίδιο πρόσωπο να διαβεβαιώνει τον Σεπτέμβρη του 2021 για ολοκλήρωση έως το τέλος του 2023 και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, τον Αύγουστο του 2023, να επαναλαμβάνει τα περί ολοκλήρωσης εντός του ίδιου έτους),  

👉  Και, τελικά, παράδοση ενός κολοβού έργου καθώς το μετρό δεν καλύπτει τόσο το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος (Κορδελιό, Εύοσμος, Αμπελόκηποι, Μενεμένη , Σταυρούπολη, Πολίχνη, Συκιές, Νεάπολη, Τούμπα, Τριανδρία, μεταξύ άλλων συνοικιών) όσο και κομβικά σημεία όπως το αεροδρόμιο, ο σταθμός των ΚΤΕΛ, το ΔΙΠΑΕ και η βιομηχανική περιοχή στη Σίνδο,

👉 Και αναθέσεις σε εταιρείες που πτώχευαν μετά από λίγο καιρό. Ποιοι εντεταλμένοι, άραγε, έκαναν τις μελέτες βιωσιμότητας και μακροχρόνιων προοπτικών για τις συγκεκριμένες αναδόχους; Τον Φλεβάρη του φετινού έτους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ακτωρ δήλωνε: "Είναι δυνατόν να ανατίθενται δύσκολα έργα σε εργολάβους που δεν έχουν την τεχνική επάρκεια ή την οικονομική ικανότητα να τα καταφέρουν;... Η μόνη πρόνοια του τότε αναδόχου (ΑΕΓΕΚ) ήταν να εισπράξει την προκαταβολή για να καλύψει άλλες –και ξένες προς το έργο– οικονομικές υποχρεώσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να μην ξεκινήσει το έργο, η πόλη να ταλαιπωρείται και, όταν εκείνος έφτασε στην οικονομική κατάρρευση, οι τράπεζες να μην τον αφήνουν να πτωχεύσει",  

👉  Και, φυσικά, ψέματα, όπως αυτό του πρωθυπουργού όταν το 2019 δήλωνε ότι ήταν λανθασμένη η τεχνική λύση που είχε εγκριθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, βάσει της οποίας τα αρχαία της Βενιζέλου θα παρέμεναν στη θέση τους και το έργο θα παραδιδόταν στο τέλος του 2020 (όπως διαβεβαίωνε και ο διευθύνοντας σύμβουλος της Άκτωρ, ο οποίος τον Φλεβάρη του 2019 υποστήριζε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης βρισκόταν εντός χρονοδιαγράμματος και ότι θα τελείωνε το 2020). Η συγκεκριμένη λύση, όμως, είχε εγκριθεί από "δεκάδες εξειδικευμένους μηχανικούς, επιλεγμένους συμβούλους και καθηγητές πολυτεχνείων, και η εφαρμογή 18 μελετών, μάλιστα, είχε αποπληρωθεί από το δημόσιο και από τα ευρωπαϊκά ταμεία, έχοντας υποστεί όλη τη βάσανο των ελληνικών και ευρωπαϊκών ελέγχων", όπως αναφέρει ο Γιάννης Μυλόπουλος, καθηγητής ΑΠΘ, πρώην Πρύτανης και πρώην πρόεδρος Αττικό Μετρό ΑΕ,

👉 Και αδιαφορία για το μοναδικό μνημείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, όπως χαρακτηρίστηκε από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, που ανακαλύφθηκε στην οδό Βενιζέλου κι αποσπάστηκε ώστε σώνει και καλά να χτιστεί εκεί σταθμός μετρό και να προκύψουν αποζημιώσεις για τους εργολάβους λόγω υπαιτιότητας του δημοσίου για την καθυστέρηση των εργασιών. Αντίθετα, στην Αθήνα, τη Σόφια και την Κωνσταντινούπολη, η χάραξη των γραμμών του μετρό αλλάχτηκε ώστε τα αρχαία να παραμείνουν στη θέση τους,

👉 Και αποφυγή τεκμηριωμένων απαντήσεων στις επανειλημμένες ερωτήσεις για την ολοκλήρωση των 18μηνων δοκιμαστικών δρομολογίων, βάσει σχετικών προδιαγραφών ασφαλείας για το αυτόματο μετρό (δεν περιμέναμε και κάτι διαφορετικό από την κυβέρνηση του εγκλήματος στα Τέμπη),

👉 Και αναπάντητα ερωτήματα για το τι συνεπάγεται η δήλωση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΑΚΤΩΡ φέτος τον Φλεβάρη ότι "Εάν εμείς ως νέα διοίκηση της ΑΚΤΩΡ δεν είχαμε την οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε άμεσα το έργο με €40 εκατ., αυτό δεν θα τελείωνε ούτε τον Νοέμβριο του 2026". 


Και όλα θα έρθουν καθώς πρέπει να έρθουν! Από δω και στο εξής ο περήφανος Θεσσαλονικιός πολίτης θα καμαρώνει για την αναβάθμιση της πόλης του, χωρίς να σκοτίζεται για όλα αυτά τα εγκλήματα. Σημασία γι' αυτόν τον λάτρη των ελληνικών παραδόσεων, έχει η ευλαβική τήρησή τους ώστε να μην αλλοιωθεί το μοναδικό παγκοσμίως εθνικό μας DNA… Και η παράδοση στην οποία έχει εκπαιδευτεί, είναι η διαχρονική κλεπτοκρατία της προσοδοφόρου έννοιας της πατρίδας από τους δεξιούς dealers της. "Πατρίδα σημαίνει ευκαιρίες", θα μπορούσαμε να παραφράσουμε μια φράση του πρωθυπουργού για την κάθε κρίση που γεννάει ευκαιρίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν λίγους μήνες όταν ο  Άριστος επικεφαλής της επιτελικής συμμορίας, έταζε μετρό το 2040 στον δυτικό δήμο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης και οι πολίτες-οπαδοί του χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό... Τι τους νοιάζει το καλό των παιδιών τους και των επόμενων γενιών; 


Για όλους αυτούς, σημασία έχει να υπάρχουν ευκαιρίες να πανηγυρίζουν στο σήμερα για τα έργα και ημέρες των εκλεκτών τους ώστε να υποστυλώνονται τα ασθμαίνοντα ψυχικά τους εγώ, μέσα από ηδονικές ψευδαισθήσεις ισχύος, όντας στο πλευρό του εκάστοτε δεξιού ισχυρού και, υπόγεια, να θαυμάζουν τον εαυτό τους για την αξία που οι ίδιοι του δίνουν.


Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024

Πτώση τμήματος της γέφυρας Δενδροποτάμου, την ημέρα που θα παραδινόταν, μετά την “αποκατάστασή” της…


Ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα! Αυτό φυσικά είναι το πρώτο που πρέπει να πούμε σχετικά με την πτώση τμήματος της γέφυρας Δενδροποτάμου σήμερα 30 Νοέμβρη το πρωί, την ημέρα δηλ. που (σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφτηκε το καλοκαίρι) η γέφυρα θα παραδινόταν στην κυκλοφορία. 

Αυτό το “ευτυχώς!” βέβαια δεν δικαιολογεί τους δημάρχους της περιοχής Κυρίζογλου και Αλεξανδρίδη να αποδίδουν την πτώση στις «καιρικές συνθήκες που επικρατούν (έντονη και συνεχής βροχή)», ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για μια βροχούλα μερικών ωρών. Με δεδομένο μάλιστα ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Αμπελοκήπων-Μενεμένης ποτέ δεν ενημερώθηκε ούτε αποφάσισε καμιά παράταση, στην οποία αναφέρονται τα ΜΜΕ, αναρωτιόμαστε με τρόμο τι θα γινόταν αν η γέφυρα είχε δοθεί σήμερα στην κυκλοφορία και αύριο ή τις επόμενες ημέρες είχαμε πραγματικά έντονα καιρικά φαινόμενα;

Πολύ περισσότερο δεν δικαιολογεί τη δημοτική αρχή των Αμπελοκήπων-Μενεμένης που διαβεβαίωνε πριν ένα μήνα περίπου το Δημοτικό Συμβούλιο ότι η γέφυρα προχωρά κανονικά και θα παραδοθεί στις προβλεπόμενες ημερομηνίες, αλλά και για τη στάση και τις θέσεις της το καλοκαίρι, πριν ακόμη την υπογραφή της σύμβασης για την αποκατάσταση των από διετίας γνωστών προβλημάτων της γέφυρας. Τότε που ο δήμαρχος Λ. Κυρίζογλου μόνο ύβρεις είχε να μας απευθύνει όταν (εις απάντηση των πανηγυρισμών του για τα 200.000 ευρώ που εξασφάλισε) τολμήσαμε ως δημοτ. κίνηση «ΑΝΥΠΑΚΟΗ» να θέσουμε το ερώτημα αν το ποσό αυτό επαρκεί και ποιες άλλες ενέργειες θα γίνουν για τον πλήρη έλεγχο της στατικότητας και της ανθεκτικότητας όλης της γέφυρας…

Ευτυχώς, λέμε και πάλι που το έργο δεν παραδόθηκε σήμερα και ελπίζουμε έστω και τώρα (και παρά την παράταση της ταλαιπωρίας λόγω του κλεισίματος της γέφυρας) να προχωρήσει ο γενικός έλεγχος όλης της γέφυρας και η πλήρης αποκατάστασή της.

Γιατί η ασφάλεια των κατοίκων του Δήμου και των χιλιάδων διερχόμενων καθημερινά από τη γέφυρα είναι το μόνο που έχει πραγματική αξία, πέρα από μικροπολιτικά παιχνίδια κι αλισβερίσια με ημέτερους εργολάβους…  



Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024

Καλώς ήρθες Μετρό! Αναζητείται λύση των συγκοινωνιακών προβλημάτων της πόλης…

Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, μετά από δεκαετίες ταλαιπωρίας για μια ολόκληρη πόλη εγκαινιάζεται το Μετρό που θα εξυπηρετεί ένα μικρό μόνο μέρος της πόλης. Κι αυτό δεν είναι σχήμα λόγου, δεν αφορά τους Αμπελόκηπους μόνο και δυο τρεις συνοικίες ακόμη αλλά όλη τη Δυτική Θεσσαλονίκη, την Τούμπα και μια σειρά άλλες γειτονιές. Είναι μια πραγματικότητα που θα φανεί άμεσα και δυστυχώς θα διαρκέσει για πολλά χρόνια ακόμη.

Πολλές οι αιτίες γι αυτό με πρώτη απ’ όλες το γεγονός ότι όταν πριν δεκαετίες ξεκίνησε ο (έτσι κι αλλιώς λανθασμένος) σχεδιασμός του, αφορούσε μια πόλη, με άλλη δομή και χωρίς μεγάλες συνοικίες στα άκρα της όπως π.χ. ο Εύοσμος, οι οποίες ήταν και συνεχίζουν να είναι εκτός σχεδιασμού του Μετρό.

Η δεύτερη μας πάει ακόμη πιο μακριά, τότε που –παρά τις αντιδράσεις εκατοντάδων μαζικών φορέων της πόλης– επιλέχθηκε  (καθώς εξυπηρετούσε τα συμφέροντα του μεγάλου τεχνικού κεφαλαίου) το ιδιαίτερα κοστοβόρο και δύσκολα επεκτάσιμο Μετρό αντί του προτεινόμενου από τους μαζικούς φορείς Τραμ, πολύ πιο οικονομικού και σίγουρα πιο κατάλληλου μέσου σταθερής τροχιάς για μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη.

Το τρίτο στοιχείο σχετίζεται με την ταξικότητα και αυτού, όπως και της πλειοψηφίας των έργων που εκτελούνται στην πόλη, καθώς επιλέχθηκε πέραν της βασικής γραμμής που εξυπηρετεί το κέντρο και τις ανατολικές συνοικίες της πόλης και η επέκτασή του (με παράδοση μέσα στο 2025) να ξεκινά από την Καλαμαριά, εξυπηρετώντας 100.000 κατοίκους μεσοαστικών κατά κύριο λόγο στρωμάτων κι αφήνοντας στην αναμονή (για το 2040, όταν θα ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις του Μετρό) τους 400.000 περίπου κατοίκους των Δήμων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, μικροαστικών και εργατολαϊκών κυρίως κοινωνικών στρωμάτων.

Το τέταρτο στοιχείο αφορά τους Αμπελόκηπους και τη Μενεμένη, όπου ενώ μέχρι πέρυσι το Σεπτέμβρη γνωρίζαμε ότι το Μετρό θα φτάσει 2-3 χρόνια μετά την παράδοση της βασικής γραμμής ανακοινώθηκε η ακύρωση του συγκεκριμένου σχεδίου που περιλάμβανε τους σταθμούς “Επτάλοφος” και  “Μενεμένη” (παρά τις έρευνες, γεωτρήσεις και πρόδρομες μελέτες που είχαν γίνει) γιατί προκρίθηκε το σχέδιο της βορειοδυτικής γραμμής που θα έφτανε μέχρι τα υπό κατασκευή (και με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργούντα) νοσοκομεία στην Ευκαρπία. Κι όλα αυτά παρά τις συνεχείς διαψεύσεις του Δημάρχου Λ. Κυρίζογλου που λίγους μήνες μετά έγιναν παθιασμένο χειροκρότημα του Δημάρχου και της παράταξης του (αλλά και των υπολοίπων κυβερνητικών δημάρχων των γύρω δήμων), όταν το Μάη στο «Καραπάντσειο Πολιτιστικό Κέντρο Αμπελοκήπων» ο Μητσοτάκης τους “έταζε” πως το Μετρό θα φτάσει στους Αμπελόκηπους και τα Δυτικά μέχρι το 2040…

Το πέμπτο στοιχείο έρχεται να θυμίσει την ασέβεια στην κληρονομιά και την ιστορία της πόλης με την καταστροφή/απόσπαση των αρχαίων μνημείων που βρέθηκαν κατά την κατασκευή των σταθμών Βενιζέλου και Αγ. Σοφίας, σε αντίθεση με άλλες πόλεις στα Βαλκάνια κι όλο τον κόσμο, όπου έγιναν αλλαγές στα σχέδια αρκεί να μείνουν άθικτα στη θέση τους και να αναδειχθούν μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Έκτο και τελευταίο σημείο (από τα δεκάδες που πρόχειρα θα μπορούσε να ανασύρει κανείς στην επιφάνεια) για τη βασική γραμμή του Μετρό που παραδίδεται: πρόκειται για ένα συγκοινωνιακό μέσο που διευκολύνει κυρίως την πρόσβαση στο εμπορικό κέντρο της πόλης, αφήνοντας όμως εκτός δικτύου βασικά σημεία της λειτουργίας της, όπως το αεροδρόμιο, ο σταθμός των ΚΤΕΛ ή η Σίνδος με τους χιλιάδες φοιτητές του ΔΙΠΑΕ και τους εργαζόμενους στη βιομηχανική περιοχή.

Τελικά μετά από τόσα εκατομμύρια που αφειδώς χαρίστηκαν στο μεγάλο τεχνικό κεφάλαιο, τόσα “χτυπήματα” στον πολιτισμό και την ιστορία της πόλης μας και τόση ταλαιπωρία για τους κατοίκους της, το μόνο που μας μένει είναι να αναφωνήσουμε: Καλώς ήρθες Μετρό, περιμένουμε (κι απαιτούμε) και τη λύση των συγκοινωνιακών προβλημάτων της πόλης!

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Εκδήλωση για την Εθνική Αντίσταση στους Αμπελόκηπους


Εκδήλωση Τιμής και Μνήμης για την Εθνική Αντίσταση πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης την Κυριακή 24 Νοέμβρη 2024. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο μνημείο για τους εκτελεσθέντες από Γερμανούς Ναζί και τους δοσίλογους-ντόπιους συνεργάτες τους, που βρίσκεται δίπλα στον ναό της Αγ. Παρασκευής στην οδό Λαγκαδά.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και αντιπροσωπεία της δημοτικής κίνησης "ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις γειτονιές των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης", εκ μέρους της οποίας κατέθεσαν στεφάνι οι δημοτ. σύμβουλοι Λήδα Αγοραστού και Ηλίας Σμήλιος.