Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018

Να πάρει θέση το Δημοτικό Συμβούλιο Αμπελοκήπων-Μενεμένης ενάντια στην νέα ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης

Η δημοτική κίνηση "ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις γειτονιές των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης" και ο εκλεγμένος δημοτικός της σύμβουλος ήδη από την επόμενη μέρα (4/10) της ψήφισης της τροπολογίας με την οποία η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προωθεί την εκ νέου ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ στην Αθήνα) καταθέσαμε ερώτημα/αίτημα για συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8/10/2018. 
Πιο συγκεκριμένα στο σχετικό έγγραφό μας συμπεριλάβαμε μεταξύ άλλων:
α) την ίδια την τροπολογία στην οποία προβλέπεται ότι "σε περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ, επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ΑΕ ή από τους ΟΤΑ Α' ή Β΄Βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ αφενός του ΟΑΣΑ ή του ΟΣΕΘ και αφετέρου του φορέα εκτέλεσης. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών".
β) αναφορά στην πρόβλεψη εκ νέου ιδιωτικοποίησης στον ίδιο το νόμο με τον οποίο έγινε η "κρατικοποίηση" του ΟΑΣΘ καθώς και το γεγονός ότι ιδιωτικές εταιρίες (και πολυεθνικές, όπως η ιταλική FSI που αγόρασε "έναντι πινακίου φακής" την ΤΡΑΙΝΟΣΕ) έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τον ιδιαίτερα προσοδοφόρο τομέα των αστικών συγκοινωνιών.

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (κατά τη συνηθισμένη πρακτική) δεν συζητήθηκε το συγκεκριμένο θέμα παρότι με το ερώτημα/αίτημα που θέσαμε κανείς δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι δεν είναι ενημερωμένος. Αντ' αυτού, ο δήμαρχος ανακοίνωσε ότι το θέμα θα διερευνηθεί σε συνεργασία (με την ιδιότητά του ως προέδρου της Π.Ε.Δ. Κεντρ. Μακεδονίας) με τους δημάρχους των εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος Δήμων το Ν. Θεσσαλονίκης...
Από την πλευρά μας ζητήσαμε τη συζήτηση του θέματος και σε επίπεδο Δημοτ. Συμβουλίου Αμπελοκήπων-Μενεμένης καθώς η υπόθεση δεν αφορά μόνο τους εκτός πόλης Δήμους αλά σχετίζεται άμεσα με την πολιτική ιδιωτικοποίησης γενικά των αστικών συγκοινωνιών και άρα αφορά όλη την πόλη. Γι αυτό και ο Δήμος μας, μαζί με τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τα σωματεία και τους φορείς θα έπρεπε να αντιδράσει και να βάλει φραγμό σ' αυτό το νέο ξεπούλημα. Ως απάντηση σ' αυτή μας την τοποθέτηση (και την ανάλογη της Λαϊκής Συσπείρωσης, καθώς οι υπόλοιπες παρατάξεις απλά δεν ασχολήθηκαν με το θέμα...), ο δήμαρχος και ο πρόεδρος του Συμβουλίου δεσμεύτηκαν για τη συζήτηση του θέματος στην επόμενη συνεδρίαση.

Δυστυχώς όμως για άλλη μια φορά η δέσμευσή τους αυτή φαίνεται κενή περιεχομένου, καθώς το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ δεν περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου στις 22 Οκτώβρη 2018. Το δικαίωμα των κατοίκων του Δήμου και της πόλης σε δημόσια και ποιοτική αστική συγκοινωνία είναι απ' ότι φαίνεται ήσσονος σημασίας για την δημοτική αρχή του Δήμου μας. Ή, με άλλα λόγια, η εναντίωση στα μνημόνια και τα μνημονιακά μέτρα όπως το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των αγαθών μπορεί να μένει στα (εύκολα) λόγια και τις ανώδυνες δηλώσεις "ανησυχίας", αλλά ποτέ δεν πρέπει να γίνεται αντικείμενο πραγματικών λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων.

Γίνεται παραπέρα για άλλη μια φορά φανερό ότι μόνο με τη συμμετοχή των κατοίκων του Δήμου στις συνεδριάσεις του Δημοτ. Συμβουλίου μπορούμε να επιβάλλουμε τη συζήτηση και λήψη απόφασης για τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνικής πλειοψηφίας, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων της.

Ως δημοτική κίνηση "ΑΝΥΠΑΚΟΗ" θα θέσουμε το θέμα και στη συνεδρίαση του Δημοτ. Συμβουλίου στις 22 Οκτώβρη. Η μαζική συμμετοχή κατοίκων του Δήμου στη συνεδρίαση είναι η μόνη εγγύηση για μια απόφαση που να απαιτεί την κατάργηση της απαράδεκτης τροπολογίας για την ιδιωτικοποίηση (και) του ΟΑΣΘ και τη δρομολόγηση μιας πολιτικής για αποκλειστικά δημόσιες, ποιοτικές και ασφαλείς συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη κι όλη τη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου